Taryfikacja

Systemy taryfikacji Contec

Systemy taryfikacji są niezbędnym elementem, gdy konieczne jest dokładne rozliczenie kosztów rozmów telefonicznych w obrębie centrali telefonicznej. Każda firma, która rozlicza pracowników z wykonywanych prywatnych rozmów telefonicznych lub podnajmuje pomieszczenia innym firmom potrzebuje profesjonalnego i dokładnego rozliczenia wychodzących połączeń telefonicznych. System ten może także służyć, kiedy potrzebna jest informacja o generowanym ruchu przychodzącym.

System składa się z bufora, w którym przechowywane są rekordy taryfikacyjne oraz oprogramowania na komputer PC służącego do rozliczenia kosztów połączeń oraz generowania raportów.

Oferowane bufory pamięci mają pojemność od 512kB do 16MB, co pozwala na przechowanie informacji o połączeniach od ok. 12 tys. do ok. 400 tys. rekordów taryfikacyjnych.

Posiadają wbudowane zasilanie awaryjne w postaci kompletu akumulatorów bezobsługowych, uniezależniające pracę systemu taryfikacji od braku napięcia zasilającego.

Dzięki separacji galwanicznej umożliwiają wyniesienie programu taryfikacyjnego na dowolne stanowisko komputerowe w firmie.

Dzięki modułom modemowym oraz IP, umożliwiają zdalna administracje systemem taryfikacyjnym oraz pozwalają w prosty sposób budować centralne, sieciowe korporacyjne systemy taryfikacyjne, zarządzane z jednego miejsca.

Program taryfikacyjny Telbaza może obsługiwać dowolną liczbę linii miejskich oraz linii wewnętrznych centrali telefonicznej. Możliwe jest zbudowanie systemu taryfikacji dla 32 użytkowników wewnętrznych, a także np. 10 000 użytkowników .

Zgromadzone w buforze dane taryfikacyjne są przetwarzane są programie taryfikacyjnym. Przetwarzanie obejmuje mediacje danych do wymaganej wspólnej postaci, taryfikację wg obowiązujących taryf i zapis do wspólnej bazy danych. System umożliwia taryfikacje wielu operatorów i wielu taryf telekomunikacyjnych. Pamiętana jest historia zmian taryf. Dane są taryfikowane według impulsów lub według czasu trwania i tabel taryfikacyjnych.

Rozmowy przeprowadzone przy użyciu kodu osobistego są zapisywane przez system na konto pracownika podobnie jak rozmowy z linii wewnętrznych i uwzględniane w raportach o jego połączeniach

Raporty standardowe tzn. raporty ustalone do regularnego przygotowywania są automatycznie generowane przez system w zadanych okresach. Raporty niestandardowe są przygotowywane przez Administratora na zamówienie.

Raporty szczegółowe dla jednego użytkownika zawierają m.in. informacje o dacie i godzinie wykonanego połączenia, czasie trwania, wybranym numerze, koszcie danego połączenia oraz zbiorcze podsumowanie rozmów wybranego użytkownika. Raporty zbiorcze zawieraja zestawienia sum połączeń, w zależności od potrzeb, w całym systemie, w działach, grupach użytkowników.

Raporty mogą być drukowane, zapisywane w dowolnym katalogu lub rozsyłane pocztą elektroniczną w postaci plików: tekstowych, xls do programu Excel lub html.